- Toepasselijkheid
De algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen door, bestellingen bij, leveringen door en betalingen aan Zoete Hemel. Van deze voorwaarden kan slechts worden afgeweken indien dit vooraf, schriftelijk en expliciet op punten gebeurt, waarbij de overige bepalingen onverkort van kracht blijven. Door het accepteren van een aanbieding of het plaatsen van een bestelling geeft de klant van Zoete Hemel te kennen deze voorwaarden te accepteren.
2. Prijzen
Prijzen van Zoete Hemel zijn vrijblijvend. Zoete Hemel accepteert geen aansprakelijkheid voor zet- type of drukfouten. Zoete Hemel behoudt het recht om wijzigingen in kostprijzen, koerzen of (wettelijke) voorschriften per direct door te berekenen. Alle geldende prijzen zijn altijd inclusief BTW en exclusief order- en verzendkosten, eventuele belastingen of andere heffingen, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen.
3. Bestellingen
Door het plaatsen van een bestelling per telefoon, E-mail of via het Internet is de overeenkomst een feit. Zoete Hemel behoudt het recht om bestellingen zonder opgave van reden te weigeren, dan wel voorwaarden daaraan te verbinden. Annuleren is niet mogelijk tenzij schriftelijk aangevraagd, er nog niet is ingekocht of met werkzaamheden is gestart en na officiële goedkeuring van Zoete Hemel.
4. Bezorgen
Zoete Hemel bezorgt in heel Nederland bestellingen. Dit zijn enkel producten die een minimaal risico aan schade op kunnen lopen. De bestelling wordt bezorgd door een vooraf opgegeven dag. Bezorgkosten worden berekend aan de hand van het afleveradres. De klant dient te zorgen dat er bij aflevering iemand aanwezig is, om deze in ontvangst te nemen. Indien er niemand aanwezig is kan de bestelling terug worden gebracht, naar een ophaalpunt of bij de buren af worden geleverd. Zoete Hemel is niet verantwoordelijk voor schade aan producten tijdens transport. Risicovolle producten zoals taart kunnen alleen worden afgehaald bij Zoete Hemel. Bezorging gaat enkel bij uitzondering en in overleg en maximaal binnen een straal van 20km vanaf Losser.
5. Leveringen
Zoete Hemel zal proberen de bestelling zo snel mogelijk proberen te leveren. Opgegeven levertijden zijn echter altijd indicatief omdat producten vers worden gemaakt. Overschrijding van levertijden geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht de onder artikel 3 bedoelde overeenkomst te ontbinden. Alle rechten en aanspraken, zoals in deze voorwaarden bedongen, gelden ook voor door Zoete Hemel ten behoeve van de levering ingeschakelde derden. De klant heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient de klant Zoete Hemel daarvan zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 4 uur na de aflevering, schriftelijk en gemotiveerd op de hoogte te stellen.
6. Betaling
De klant voldoet de betaling bij Zoete Hemel via iDeal, Creditcard (internet betaling) of contant bij afhalen. Bedrijven kunnen na goedkeuring van krediet op factuur bestellen.
7. Klantgegevens
Indien de klant aan Zoete Hemel een adres opgeeft is Zoete Hemel gerechtigd alle bestellingen aan dat adres te verzenden met behoud van alle rechten zoals bedoeld in punt betaling.
Klanten zijn verplicht adreswijzigingen schriftelijk te melden aan:
Zoete Hemel
Pallick van Hoevellaan 29
7581 DM Losser
info@zoetehemel.nl
8. Aansprakelijkheid
Zoete Hemel is niet aansprakelijk voor schade, die niet aan opzet of grove schuld van Zoete Hemel is toe te rekenen dan wel ontstaan is door omstandigheden die niet voor risico van Zoete Hemel komen. Zoete Hemel draagt geen verantwoordelijkheid voor informatie, foto’s, folders en andere vormen van voorlichtingsmaterialen voor zover onder verantwoordelijkheid van derden uitgegeven. Voor handelingen en/of tekortkomingen van derden draagt Zoete Hemel eveneens geen verantwoordelijkheid. Zoete Hemel is niet aansprakelijk voor misverstaan, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen de klant en Zoete Hemel, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld van Zoete Hemel. Aansprakelijkheid voor schade waartegen de klant reeds is verzekerd wordt ten alle tijden door Zoete Hemel uitgesloten.
9. Diversen
De klant van Zoete Hemel dient alle intellectuele en industriële eigendomsrechten, welke rusten op de door Zoete Hemel geleverde producten en afbeeldingen, geheel en onvoorwaardelijk te respecteren. Zoete Hemel garandeert niet dat de aan u geleverde producten geen inbreuk maken op enig (ongeschreven) intellectueel en/of industrieel eigendomsrechten van derden. Ingeval van overmacht heeft Zoete Hemel het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van enige bestelling op te schorten, dan wel zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door dit de klant schriftelijk mede te delen en zulks zonder dat Zoete Hemel gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Onder overmacht wordt iedere tekortkoming verstaan, die niet aan Zoete Hemel kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
10. Rechten
Alle contacten en transacties met Zoete Hemel vinden plaats onder voorbehoud van alle rechten en aanspraken van Zoete Hemel. Niets uit uitgaven of publicaties van Zoete Hemel mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in digitale vorm, of openbaar gemaakt, in welke vorm dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Zoete Hemel.
11. Toepasselijk recht
Op alle rechtsbetrekkingen tussen Zoete Hemel en haar klanten is Nederlands recht van toepassing. Geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
12. Klachten
De klant is gehouden de goederen direct na op- of aflevering te keuren. Klachten dienen op straffe van verval van alle rechten binnen 4 uur na het tijdstip van aflevering van goederen, schriftelijk – of per e-mail bij Zoete Hemel te worden ingediend, onder de gespecificeerde opgave van de aard van de klachten ten aanzien van de afgeleverde goederen. Manco’s en bij aflevering zichtbare gebreken dienen echter binnen 2 uur na aflevering bij Zoete Hemel te worden gemeld, op straffe van verval van alle rechten daaruit voortvloeiende.
Zoete Hemel
Pallick van Hoevellaan 29
7581 DM Losser
[T] 06-46352546
[W] zoetehemel.nl
[E] info@zoetehemel.nl